Kƶpvillkor och information

Corkeis sortiment

Sortimentet uppdateras kontinuerligt med nya varor. Om en vara du önskar köpa tagit slut får du gärna skicka ett e-mail till info@corkei.se och anmäla ditt intresse. Förhoppningsvis kan vi få tag på fler exemplar, men eftersom våra leverantörer kommer ut med nya kollektioner varje år kan vissa varor ta slut.

Vi vill också reservera oss för saldofel. Om det ändå skulle bli fallet tar vi kontakt med dig omedelbart och meddelar detta så att du kan ändra till annan vara eller få dina pengar tillbaks.

Priser

Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms.

Betalning

Du kan betala dina beställda varor genom förskottsbetalning till Corkeis bankgiro, med Swish eller använd kortbetalning via Payson för att enkelt och tryggt betala med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Nu kan du också kryssa i alternativet faktura i kassan. Du får då en faktura från Payson där du har 10 dagar på dig att betala.

Läs mer om detta och välj betalsätt i Kassan.

Presentkort

Har du fått ett presentkort kryssar du i det betalsätt du vill använda (OBS! Endast förskottsbetalning och Swish i dessa fall) och uppger presentkortsnummer i rutan för övriga upplysningar. Dra av summan från totalbeloppet och betala in ev överskott på valfritt vis.

Frakter

Alla ordrar över 901:- skickas fraktfritt inom Sverige med Postens Varubrev som är spårbart. Handlar du för en mindre summa tillkommer en fraktavgift på endast 39:- oavsett hur mycket du handlar! Vill du beställa för leverans utomlands tillkommer en avgift beroende på var du bor.

Små försändelser skickas som brev och kan då ofta levereras direkt till din brevlåda. Skrymmande brev och paket aviseras och hämtas på närmaste postombud.

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut aviserat brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig 200:- för att täcka våra kostnader för frakt och returfrakt.

Leveranstid

Finns varorna i lager kommer du att få dina varor inom en vecka.

Skadat paket

Om paketet är skadat och du upptäcker det vid uthämtningen ska du anmäla detta direkt till Postens utlämningsställe. Om du upptäcker skadan när du kommer hem, hör av dig till oss på info@corkei.se så fort du har möjlighet.

Om en vara skadas eller kommer bort när du återsänder den till oss är du som kund ansvarig.

Reklamation och returrätt
Om något fabrikationsfel upptäcks på produkten får man alltid byta ut den eller i vissa fall få den lagad, däremot gäller inte detta vid förslitningsskador. Corkei står då för returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor). Du får dock i detta fall själv betala returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Om du inte är nöjd med varan/tjänsten du erhållit, tveka inte att kontakta oss på mejladress: info@corkei.se så vi kan lösa ditt problem. Är du fortfarande inte nöjd efter vår kontakt och vill gå vidare med ditt klagomål. klicka på denna länken till EU:s Online dispute Resolution ODR.